IT-tuki

Tarjoamme IT-tukea yksityishenkilöille Kuopion alueella.
Tällä hetkellä pääosin Julkulassa ja mahdollisuuksien mukaan lähialueilla.
Ota yhteyttä kysyäksesi lisää!

Miten homma toimii?

IT-tuki toimii joko kotikäyntinä tai sitten laite toimitetaan minulle. Tämä sovitaan aina tapauskohtaisesti.

Oli koneesi sitten Windows, Linux tai MacOS käyttöjärjestelmällä niin kyllä sille jotain ainakin osataan tehdä. Voin myös vilkaista puhelimia tai tabletteja (Android / iOS).

Kokemusta on useamman vuoden ajalta (2000 luvun alusta lähtien) ja taskussa on niin datanomin, kuin IT-tradenomin paperit. Varsinaista työkokemusta on alalta useamman vuoden ajalta.

Hinta

Kysyminen ei maksa yhtään mitään!

Jokainen käynti katsotaan tapauskohtaisesti. Hinta pyritään sopimaan etukäteen, jos vain mahdollista. Aina ei voi kuitenkaan tietää miten kauan mikäkin toimenpide vie sillä koneita ja ongelmia on erilaisia (ikä, tehot, ongelmat).

Ollaan kuitenkin aina reiluja ja rehtejä ja hintaa katsotaan aina asiakkaan eduksi! Jonkinlaista korvausta otetaan kuitenkin menetetystä vapaa-ajasta.

Maksutapa

Käytössämme on iZettle 2 kortinlukija, joten voimme vastaanottaa maksuja yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla. Voi myös maksaa lähimaksulla sekä Samsung Pay, Apple Pay ja Google Pay -sovelluksilla.

Emme vastaanota käteistä.

Joissain tapauksissa voimme myös kirjoittaa laskun.

Kotitalousvähennys

Vuonna 2020 kotitalousvähennyksen maksimi on 2 250 euroa. Saat maksimimäärän, kun yritykselle maksamasi laskun loppusummassa on 5 875 euroa työn osuutta. Omavastuu on 100 euroa vuodessa. 

Lisää tietoa kotitalousvähennyksestä verottajan sivuilta: Vero.fi

Esimerkkejä

Alla on joitain esimerkkejä tapauksista mitä voin hoitaa. Nämä ovat kuitenkin vain esimerkkejä, joten jos juuri sinun tapausta ei ole alla niin ole yhteyksissä!

Tietokoneen päivitys

Päivitetään tietokone (Windows, Linux tai macOS) uusimpaan versioon mikäli mahdollista. Voidaan myös päivittää käytettäviä sovelluksia kuten selain tai sähköposti.

Puhelimen asennus

Yleensä matkapuhelimen käyttöönotto/asennus on yksinkertainen prosessi. Tähän kuitenkin vaikuttaa se, että siirretäänkö vanhasta puhelimesta tietoja uuteen puhelimeen.

Nettiongelmat

Näiden parissa on tullut tapeltua kerran jos toisenkin, joten miksi ei jatkaisi. Tutuksi on tulleet niin mokkulat, kuin laajakaistatkin. Katsellaan mikä siinä netissä mättää ja josko saataisiin siihen jotain tolkkua.

Savolainen IT-tuki

Mitteepä tiet, jos tietokonnesj alakkaa renkata? Ossootko korjata ite vae maksakko isot rahnat huoltovirman kojjoottiloille? Jos et ossoo, nii luveppa tämä. Alakkaa mutkikkaammattii pelit kölökkästä. 

JOS TIETOKONE KUATUU: 
Nosta se ylös. Vastasen varalle oes hyvä hommata asijalline atk-tuki, parrunpätkä kääp hyvin. 

JOS KÄÄTTÖJÄRJESTELMÄ JUMMII: 
Käätä sitä noppeesti kiehuvassa veessä ja sitte pakastimessa. Näätä sille, miten paljon huonomminnii sen asjat voes olla. Eeköhän tokene. 

JOS OHJELMA KATKIJJAA: 
Vaeha kanavvoo. Jos out alaikäne, tarkista jotta ohjelma ei ou kielletty alta 16-vuotijaelta. Jos ee aata, nii soeta televisijon ohjelmapäevystyksee. 

JOS SÄHKÖPOSTI EE KULE: 
Uhkoo, että lopetat tykkännään konttuurissa käännin ja määt kyläkaapan asijakkaaksi. 

JOS ROSESORJ TAKKUVVAA: 
Se on kuitennii aena liijan vanaha ja aljtehone, nii että osta uusj. 

JOS HIIR’ EE LIIKU: 
Poa kissa vierreen yöksj. Eeköhän ala vaahti maestuu. 

JOS NÄÄTTÖ PIMENNÖÖ: 
Sammuta valot ja sano, että osattaan sitä tiellännii. Ja mää kalalle.

Lähde: http://netti.nic.fi/~myllma/savoatk.htm